Argon 18 bikes are known for their ride quality, contemporary design, and high performance – for top pros, local circuit champions, and everyday riders alike. Argon 18 bikes use a rigorous process of design, engineering, testing, refining, and validating, and apply leading technologies and tools to prioritise premium performance and rider safety. Go behind the scenes at Argon 18 to learn more about what sets our bikes apart.
Like most high-performance bikes, Argon 18 frames are made from a carbon-fiber composite. The performance and safety characteristics of our bikes are based on the structural properties of carbon fiber, as well as on the quality of comparative analyses, tests and simulations. All this is part of a structural engineering approach.
However, it is currently difficult to reclaim carbon bicycles because epoxy resins are not recyclable. To address this, a project was initiated in partnership with LXSim a specialist in simulation engineering and product development, and IND Group, a specialist in industrial efficiency which has developed an automated fiber placement cell to develop bicycle parts in carbon and high-performance recyclable thermoplastic resin and thus reduce the environmental footprint.
Les vélos de Argon 18 sont reconnus pour leur design moderne, la qualité de leur comportement routier et le haut niveau de performance qu’ils procurent tant aux athlètes professionnels de calibre international, qu’aux champions de la scène locale et aux adeptes de cyclisme au quotidien. Nous employons un processus rigoureux en conception, en ingénierie, en essai, en raffinage et en validation, ainsi que des technologies et outils de pointe visant à prioriser la performance et la sécurité des cyclistes. Passez dans les coulisses de Argon 18 et découvrez pourquoi nos vélos font partie d’une classe à part.
Comme la plupart des vélos de haute performance, les cadres de Argon 18 sont faits d’un composite à base de fibres de carbone. Les caractéristiques de performance et de sécurité de nos vélos reposent sur les propriétés structurales de la fibre de carbone, ainsi que sur la qualité des analyses comparatives, des essais et des simulations. Le tout, dans une démarche d’ingénierie structurale.
Cependant, il est actuellement difficile de revaloriser les vélos en carbone. Une démarche a été initiée en partenariat avec Lx Sim spécialiste en simulation d'ingénierie et développement de produits et Groupe IND, spécialiste en efficience industrielle qui a développé une cellule de placement de fibre automatisée pour développer des pièces de vélo en carbone et résine thermoplastique de hautes performances recyclable et ainsi réduire l’empreinte environnementale.